Нормативна база національно-громадянського виховання дошкільників

Національно-патріотичне виховання дітей – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

Мета національно – патріотичного виховання конкретизується через систему таких виховних завдань:

утвердження в свідомості і почуттях особистості патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України;

виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника вітчизни, героя;

усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;

сприяння набуттю дітьми та молоддю патріотичного досвіду на основі готовності до участі в процесах державотворення, уміння визначати форми та способи своєї участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади, спроможності дотримуватись законів та захищати права людини, готовності взяти на себе відповідальність, здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів;

формування толерантного ставлення до інших народів, культур і традицій;

утвердження гуманістичної моральності як базової основи громадянського суспільства;

культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, бережного ставлення до природи;

формування мовленнєвої культури;

НОРМАТИВНА БАЗА

Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 “Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України”

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-deyaki-pitannya-nacionalno-patriotichnogo-vihovannya-v-zakladah-osviti-ukrayini-ta-viznannya-takim-sho-vtrativ-chinnist-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-16062015-641

Наказ МОН від 06.06.2022 №527 “Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641”

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-deyaki-pitannya-nacionalno-patriotichnogo-vihovannya-v-zakladah-osviti-ukrayini-ta-viznannya-takim-sho-vtrativ-chinnist-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-16062015-641

Закон України від 6.03.2003 № 602-IV «Про Державний Гімн України»

https://zakon.rada.gov.ua/go/602-15

Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»

https://zakon.rada.gov.ua/go/872/2014

Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»

https://zakon.rada.gov.ua/go/871/2014

Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»

https://zakon.rada.gov.ua/go/806/2014

Указ Президента України від 11.02.2015 № 69/2015 «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні»

https://zakon.rada.gov.ua/go/69/2015

Указ Президента України від 18 травня 2019 року № 286/2019 “Про Стратегію національно-патріотичного виховання”

https://zakon.rada.gov.ua/go/286/2019

Постанова Верховної Ради України від 28.01.1992 № 2067-ХІІ «Про Державний прапор України»

https://zakon.rada.gov.ua/go/2067-12

Постанова Верховна Рада України від 19.02. 1992 № 2137-XII «Про Державний герб України»

https://zakon.rada.gov.ua/go/2137-12

Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 845 «Деякі питання дитячого військово-патріотичного виховання»

https://zakon.rada.gov.ua/go/845-2018-п

Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України»

https://zakon.rada.gov.ua/go/v0439290-00

Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.08.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641»

https://zakon.rada.gov.ua/go/v1038729-19

Лист МОН від 16.08.2019 №1/9-523 “Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році”

https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-nacionalno-patriotichne-vihovannya-u-zakladah-osviti-u-20192020-navchalnomu-roci

Державні символи України.

Україна як суверенна й незалежна держава має власні національні державні символи.

Відповідно до статті 20 Конституції України державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. Під державними символами України слід розуміти закріплені в законодавстві офіційні графічні чи звукові зображення, в яких втілюються національні ідеї, що символізують державність України.

Державні символи затверджуються Верховною Радою України. Характерними ознаками їх є те, що вони: 1) виражають національний менталітет, національні ідеї політичного чи історичного змісту; 2) мають загальнообов’язковий характер.

Українська державна символіка відображує традиційну українську символіку, що формувалася протягом тисячоліть і належить до найбагатших та найзмістовніших символічних систем людства

Вплив художньої літератури на виховання патріотичних почуттів у старших дошкільників. Орієнтовний перелік художніх творів патріотичного спрямування за програмою "Впевнений старт"

Душа дитини в дошкільному віці найчутливіша й найуразливіша, тому в цей час найбільше треба плекати її, пильнувати, щоб серце, воля і розум розвивалися нормально. Народознавчий матеріал емоційно насичений і своїм змістом впливає на дитячу емоційну сферу. Дитина не може залишатися байдужою до зачарованої мелодії української колисанки чи української пісні. Її приваблюють ігри-забавлянки, потішки, народні хороводи, ігри зі співом. Заняття з народознавства в дошкільному віці мають не стільки пізнавальний характер, скільки виховний. Вони мають на меті виховувати у дитини почуття національної гідності, викликати інтерес до національної культури, прищепити дітям любов до усної народної творчості.Як відомо, корені національного характеру, мислення, свідомості та світогляду закладаються в ранньому віці, передаються через колисанки, потішки, казки, оповідання, легенди. Метою вихователя є формування основ світогляду у дошкільнят. Чи буде дитина поважати рідне слово, чи ні – залежить тільки від нього. Тож давайте, не соромлячись, збережемо те, що ще можна зберегти.


Цікавинки для дошкільнят.

https://www.youtube.com/watch?v=Q1Grt-MjofQ

https://www.youtube.com/watch?v=ZegU1xdY65c

https://www.youtube.com/watch?v=P7TnB2679cE

https://www.youtube.com/watch?v=P7TnB2679cE

https://www.youtube.com/watch?v=0AHUAUbO-8E

https://www.youtube.com/watch?v=pkiAY9lpXvw

https://www.youtube.com/watch?v=lA0ftlFPVSM

https://www.youtube.com/watch?v=NoZ62G9ZrPs

https://www.youtube.com/watch?v=CQG0mE4SGXQ

Кiлькiсть переглядiв: 78

Коментарi