2016-11-18
З 14-18.11 у ДНЗ №2 проходила акція "Виховуємо толерантність"
Виховання толерантності сьогодні є однією з найважливіших проблем.
Останнім часом часто виникають дискусії про життя в толерантному світі, так званому світі без насильства і жорстокості, у якому головною цінністю є єдина у своєму роді і недоторканна людська особистість.
Актуальність проблеми толерантності пов’язана з тим, що сьогодні на перший план висуваються цінності і принципи, необхідні для спільного виживання і вільного розвитку особистості. Тому в своїй роботі працівники дошкільного закладу прагнуть сформувати в дітей моральні цінності, які є найважливішими показниками цілісності особистості, здатної створити власне уявлення про своє майбутнє .
На сучасному етапі розвитку суспільства виникла необхідність формування культури толерантності у підростаючого покоління, починаючи вже з дошкільного віку. Формування цієї найважливішої якості відбувається вже в дитинстві в умовах сім’ї та освітніх установ, триває протягом усього життя.
Напередодні педагогічним колективом дитячого садка було розроблено план проведення тижня, який включав наступні заходи: розвиваючі заняття «Толерантність починається з посмішки», «Пригоди на стежині добра», « Ввічливі слова та гарні манери»; розвиваючі ігри та бесіди «Комплімент», «Усмішка по колу» та інше. Практичним психологом було проведене практичне заняття з педагогами на тему: «Психопрофілактика агресивної поведінки дітей та дорослих»
Мета: ознайомлення педагогів із терміном «агресивність», визначення основних причин агресивності дітей та дорослих; підведення педагогів до розуміння психологічних особливостей агресивних дітей, допомога їм у використанні нових форм та методів роботи з цією категорією дітей, відпрацювання навичок ефективної взаємодії з дітьми та дорослимиБути толерантною людиною — значить поважати людей. Наскільки ми поважаємо ту чи ту людину, свідчить наше вміння ввічливо спілкуватися. Для цього було обговорено з дітьми та введено в життя таких правил:
бути готовим до того, що всі люди — різні, не кращі й гірші, а просто різні;
навчитися сприймати людей такими, якими вони є, не намагаючись змінити в них те, що нам не подобається;
цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання незалежно від того, чи збігаються вони з нашими;
зберігати «власне обличчя», знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.
Протягом тематичного тижня педагогами було проведено багато різноманітних заходів: занять, розваг, дидактичних ігор, вправ... Педагоги в роботі з дітьми широко використали методичний посібник до парціальної програми "Вчимося жити разом" (автор Т. Піроженко, О. Хартман).