Кольоровий тиждень в закладі

2018-04-06

/Files/images/P80411-105417.jpg

Колір раніше за інші засоби зображення стає в дитячих малюнках і змістовним (виражає зміст, переживання, відчуття), і естетичним (показник красивого). Для дитини кожен колір наповнений настроєм. Тому в малюнках колір використовується для позначення того, що подобається дитині, що вона вважає красивим, добрим. Відповідно, через кольори дитина виражає своє ставлення до навколишнього світу. Тому потрібно створювати умови для формування колористичної культури дошкільників в образотворчій діяльності, розвитку колірного сприйняття та активізації експериментально-дослідницької діяльності дітей у колористичній творчості, навчати, як їх використовувати. Ще в давні часи люди помітили, що колір одягу, предметів побуту, освітлення здатний впливати на фізичний і психологічний стан людини. Кольором зцілювали у Давньому Єгипті, Китаї, Індії.

Сучасна наука підтвердила лікувальні властивості кольорів. На основі досліджень їхнього впливу і сформувалася кольоротерапія – методика покращення здоров’я людини за допомогою кольорів. Першим позитивний і негативний вплив кольору на психіку людини виявив Й.В.Гете, заклавши таким чином основи сучасної кольоротерапії. Він зазначав: «Кольори діють на душу: вони можуть викликати почуття, пробуджувати емоції та думки, які нас заспокоюють і хвилюють, породжують сум і радість».

Кольори зцілюють нас, змінюють наш настрій і внутрішній стан, заспокоюють і змушують діяти, розпалюють творчу думку або пристрасть, допомагають зосередитися. Колір впливає на підсвідомість не менш сильно, ніж вчасно сказане слово. Тому зараз створюються цікаві програми, розробки вправ та занять, ігор та дослідів, в яких використовується кольоротерапія в поєднанні з нестандартними техніками роботи в образотворчому мистецтві.

Метою проведення кольорового тижня було: впровадження в практику роботи з дітьми елементів кольоротерапії, як методики покращення здоров’я за допомогою кольорів; закріплення знань дітей про народні свята та традиції; використання педагогічних можливостей кольору для розвитку пізнавальних здібностей дітей, мовлення, мислення, пам’яті, уважності, ейдетичних здібностей, креативності; розвиток естетичного смаку, творчого потенціалу дітей, збагачення позитивного емоційного досвіду; виховання почуття патріотизму.

Розпочали з понеділка — зеленого дня. Відтак вівторок присвятили червоному кольору, середу — жовтому, а четвер — синьому. Ці кольори для проведення заходу обрали невипадково. Здебільшого саме їх діти дошкільного віку вважають своїми улюбленими. У п’ятницю ж улаштували різноколірний день.

Перед початком Кольорового тижня педагоги підготували необхідне обладнання. Насамперед подбали про колірне оформлення інтер’єру групової кімнати — повітряні кульки, листочки, стрічки, квіти, паперові серветки тощо. У пригоді стали також площинні геометричні фігури, ілюстрації тощо.

Під час прикрашання групової кімнати зробили акцент на натуральних природних об’єктах: листі, квітах. Діти приносили свої кульки та стрічки відповідного до дня тижня кольору. Жвавий інтерес у дошкільників викликало їхнє вбрання, адже всі вони мали елементи одягу однакового забарвлення.

Для пізнавального розвитку впродовж кожного дня Кольорового тижня використовували дидактичні та словесні ігри, вправи, бесіди.

А роботу з художніми творами — вивчення віршів, відгадування загадок, читання казок, малювання та розглядання репродукцій картин — спрямували на художньо-естетичний розвиток дошкільників. Увагу під час Кольорового тижня звертали й на мовленнєвий розвиток дітей, а також розвиток у них таких психічних процесів, як увага, мислення, пам’ять.

В четвер дошкільний заклад відвідало близько 50 батьків, які були присутніми на організованих для їх дітей формах роботи і залишили свої відгуки про педагогів закладу. Більша увага батьків була приділена роботі англомовної групи (вчитель англійської-Цимбаліст М.М., вихователі – Соломко О.П., Троц І. В.)

В ДНЗ №2 «Іскорка» виставка Великодневої листівки підвела підсумок проведення кольорового тижня. Усім батькам, які приділили увагу власним дітям і творчості, прийняли участь у виставці, висловлюється подяка. Найцікавішими визнано роботи Суховєй В., Михайленко С., Шевченко М., Разумової К., Ткач Є., Петрєнко А., Шевцової В., Ірхи Я., Тімошенко М., Кудрявець Я., Бугрика П., Осіпової Л., Качан, П`ятигор К., Мельник Л., Олександренко Д., Аревян М., Міхневої Е., Літвякова В., Савченко М., Супрун Микити, Юрковської Ангеліни, Ружанського Фелікса, Малишок Вероніки, Благодіра Максима, Берднікової Оксани, Малишок Вероніки.

Кольоровий тиждень провели весело, цікаво та невимушено.

Кiлькiсть переглядiв: 451

Коментарi